There's more

Bonnie, de voorzitter van de stichting Adama Jallow Foundation, liet een huis bouwen in Gambia. Een heel bijzonder huis, want het is gebouwd van gebruikte autobanden en lokale materialen. Nadat zij halverwege de bouw te vaak was pootje gelicht (en niet door Gambianen!) streek ze neer bij Adama's kiosk en vroeg haar om hulp bij het verkopen van het perceel. Adama besliste anders; zij nam de bouw over en sindsdien is The Rubber House, zoals het werd gedoopt, een feit. Tijdens de bouw hield Bonnie een blog bij.
Kijk hier voor meer foto's op de site die we tijdens de bouw bijhielden

Om iets terug te doen voor Adama's hulp en haar fantastische werk voor en met de Differently Abled in Gambia richtte zij oa. de stichting Adama Jallow Foundation op. Verder schreef zij een boek met daarin het verhaal van hun vriendschap en het afbouwen van het autobandenhuis. Mama Afrika verschijnt op 22 november 2024.

Want to know more about how Adama Jallow and Bonnie Vooijs met and why they founded this foundation? Have a look around on the building site